به خوانندگی «مجتبی عسگری» و همت موسسه ماهور

تازه ترین اثر موسیقایی «مریم تژده» با عنوان «هزار آوا» منتشر شد

« بازگشت به لیست | دوشنبه 2 مرداد 1402 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ روزبه فرهمند: آلبوم موسیقی «هزار آوا» به آهنگسازی و تنظیم کنندگی «مریم تژده» توسط موسسه فرهنگی ـ هنری ماهور منتشر شد.

«چهار مضراب مهربانی»، «آواز به همراهی تار»، «چهار مضراب شکسته»، «آواز به همراهی نی»، تصنیف «هزار آوا» و «رنگ آفتاب» نام شش قطعه این آلبوم هستند که مجتبی عسگری خوانندگی آن ها را بر عهده داشته است.

اثر مذکور بر دو بخش گروه ‌نوازی و ساز و آواز استوار است و طراحی و آهنگسازی این آلبوم در یک زمان مشخص شکل گرفته ولی ضبط آثار گروه طی چند سال (پیش از 1396) انجام شده و بخش ساز و آواز این آلبوم سال 1401 ضبط شده است.

«مریم تژده» آموختن موسیقی را از سال 1370 در هنرستان موسیقی با ساز تار آغاز کرد. وی فارغ‌ التحصیل هنرستان موسیقی و دانش ‌آموخته‌ دانشکده‌ هنر و معماری و دانشگاه هنر تهران است. در ابتدا زیر نظر استاد فریبرز عزیزی و در ادامه به‌ ترتیب از حضور استادانی چون هوشنگ ظریف، حسین علیزاده، داریوش طلایی و داریوش پیرنیاکان بهره برده است.

از جمله فعالیت‌ های موسیقایی وی می توان به تدریس در دانشگاه هنر تهران (به مدت 12 سال)، تدریس در هنرستان عالی موسیقی و هنرستان موسیقی دختران، اجرای کنسرت‌ های متعدد در داخل و خارج از ایران از ‌جمله اتریش، مجارستان، یونان، چک، اسلونی، ترکمنستان، فستیوال ‌های متعدد موسیقی در کانادا و غیره و همچنین انتشار آلبوم ‌های «این شرح بی نهایت»، «نقش‌ بندان»، «سه ‌گاه افشاری» و بخشی از آلبوم «آواز در سایه» اشاره کرد.

او برگزیده‌ چندین دوره‌ جشنواره‌ موسیقی است و مقالات متعددی در حوزه‌ موسیقی به چاپ رسانده است. فعالیت ‌های نوازندگی و آهنگسازی وی با علاقه به آثار قدما و در حوزه‌ موسیقی دستگاهی شکل گرفته است.

یادآور می شود، به منظور حمایت از اهالی موسیقی لطفا این آلبوم را به صورت ارجینال یا از طریق دانلود قانونی تهیه نمایید. 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005