کنسرت بی کلام «آوای امید» کیهان کلهر به سوئیس رسید

« بازگشت به لیست | جمعه 6 مرداد 1402 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ علیرضا کرمی اصل: کنسرت «آوای امید» کیهان کلهر شهریور سال جاری در زوریخ سوئیس به روی صحنه خواهد رفت.

این موسیقیدان و نوازنده چیره دست کمانچه پانزدهم سپتامبر مصادف با بیست و چهارم شهریور با همراهی «کیا طبسیان» نوازنده سه تار و بهنام سامانی که نواختن سازهای کوبه ای را بر عهده دارد، کنسرت بی کلام «آوای امید» را در شهر زوریخ به روی صحنه خواهد برد و این در حالی ست که طی خرداد ماه، کیهان کلهر در قالب همین گروه در آلمان و هلند اجرا داشته است.
لازم به یادآوری ست، کیهان کلهر (آهنگساز و نوازنده) در روز 3 آذر 1342 در تهران به دنیا آمده است.  کمانچه ساز اصلی اوست  و در نواختن تنبور، سه تار و شاه کمان نیز تبحر دارد.

موسیقی را از پنج سالگی به صورت کاملا جدی آغاز می کند و دوازده سالگی اهداف خود را مبتنی بر این هنر، در نظر می گیرد به نحوی که یک سال بعد، موفق به همکاری با ارکستر رادیو و تلویزیون کرمانشاه می شود.
هفده سالگی به ایتالیا می رود  و برای مدتی در این کشور اقامت میکند و سپس به کانادا رفته و در رشته‌ آهنگسازی از دانشگاه کارلتون اتاوا فارغ‌ التحصیل می شود.
ایشان بجز همکاری با هنرمندان بزرگ موسیقی ایران از جمله محمدرضا شجریان، علی اکبر مرادیان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، گروه دستان و . . . با موزیسین هایی از دیگر کشورها همچون اردال ارزنجان از ترکیه، شجاعت حسین خان از هند، یویوما از چین، ژائو ژیپینگ، عالم قاسم اف از جمهوری آذربایجان، بروکلیت رایدر از آمریکا، ارکستر فیلارمونیک نیویورک، کوارتت کرونوس، گروه سازهای بادی هلند و . . . برنامه های موفقی را اجرا کرده است.

همچنین، او تنها موسیقیدان ایرانی ست که تا به امروز چهار بار موفق به کسب جایزه گرمی شده است.

 

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005