کتاب «معجزه گام و آرپژ در نواختن گیتار» پیمان ریاحی منتشر شد

« بازگشت به لیست | جمعه 3 فروردین 1403 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ شهنام صادقی: کتاب موسیقی «معجزه گام و آرپژ در نواختن گیتار» به قلم، تالیف و طراحی جلد پیمان ریاحی روانه بازار کتاب شد.

در این کتاب که با هدف ارتقای مبانی علمی و نظری نوازندگان گیتار منتشر شده، از انگشت‌گذاری‌ها و پوزسیون‌های ترکیبی بسیار متنوعی استفاده شده تا نوازنده با حالت‌های متعدد و گوناگون آشنا گردد و حتی خود نیز روش‌های دیگری را خلق و ابداع نماید. رعایت موارد ذکر شده در دست یافتن به یکی از اهداف اصلی کتاب که همانا مبحث مهم پداگوژی (pedagogy) بوده را در بر خواهد داشت.

یکی از نکات حائز اهمیت این کتاب، تنظیم هشتاد و سه صفحه نت است که هر صفحه از نت‎ ها مقوله ای را آغاز می ‌کند و پس از پرداختن به تغییراتی که در فواصل برخی از نت‌ ها صورت می‌گیرد آن مبحث را به پایان می رساند.
این امر سبب می ‌شود تا نوازنده از نظر فیزیکی و شنیداری به درکی عمیق ‌تر نسبت به فواصل که مهم‌ترین عنصر در موسیقی است دست یابد به طوری که پس از اتمام کتاب، نوازنده شناخت کامل و دقیقی نسبت به نیم ‌پرده‌های گیتار، فرکانس‌ های مشابه و رنگ‌های صوتی متنوع و همچنین سونوریته ‌ای گوش‌نواز (به‌ دلیل تقویت انگشتان دست چپ و راست) تئوری کاربردی موسیقی و اصول اولیه هارمونی به ‌دست خواهد آورد.

همچنین نوازنده پس از اجرای نت‌ های کتاب می تواند به زیر و بمی به وجود آمدن فواصل، گام‌ها و آرپژها پی برده و با دانشی که از مطالعه دقیق این کتاب و توانمندی‌هایی که از نوازندگی آن به دست آورده به راحتی بتواند با در نظر گرفتن مطالب آموزش داده شده یک قطعه را تجزیه و تحلیل نموده و یا با شیوه‌ای خلاق ‌محور به خلق یک اثر بپردازند.

گفتنی ست، کتاب «معجزه گام و آرپژ در نواختن گیتار» که با تیراژ هزار نسخه و با قیمت سیصد هزار تومان در دسترس علاقمندان به هنر گیتار نوازی قرار گرفته، توسط جمیله مجابی ویراستاری شده است. همچنین سعید خلف بیگی در طراحی جلد پیمان ریاحی را همراهی کرده و محمدحسین منتظری نیز مدیریت هنری آن را بر عهده داشته است.

 

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005