هر شنبه / پردیس تئاتر شهرزاد سالن دو

نمایش موسیقایی «رستاخیز عشق» به آهنگسازی «سعید ذهنی» تمدید شد

« بازگشت به لیست | شنبه 4 فروردین 1403 در ساعت 0 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اختصاصی سل.نیوز/ فرید شادکام: نمایش موسیقایی «رستاخیز عشق» به آهنگسازی «سعید ذهنی» از هجدهم فروردین ماه هر شنبه در پردیس تئاتر شهرزاد سالن دو به روی صحنه می رود.  

محمد رحمانیان و حسین مسافر آستانه به ترتیب نویسندگی و کارگردانی این نمایش را بر عهده داشتند و کوروش ایرانمهر نیز به عنوان خواننده با این گروه همکاری داشته است. 

گروه سازهای کوبه ای «رادها» به سرپرستی مرتضی و مجید یگانه راد و سوگند عباسی در این اجرا حضور دارند و در کنار نوازندگانی همچون عاطفه عسکری، بیتا حجتی، هلیا یگانه راد، سارا جانثاری و پروین قنبری به هنرنمایی می پردازند.

داستان «رستاخیز عشق» که نگاهی ست به مقطع خاصی از زندگی مولانا و از دوران کودکی تا عاشقی تا کمال و مرگ و سپس رستاخیز وی را به تصویر می کشد، از چهاردهم آبان تا سی دی سال گذشته، اجرا شده و در سال جاری نیز هر شنبه ساعت 21:30 به مدت 50 دقیقه به روی صحنه خواهد رفت.  

«سعید ذهنی» آهنگساز تئاتر «رستاخیز عشق» متولد 1346 در تهران، کارگردان، آهنگساز و مدرس دانشگاه ست که در تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی کارگردانی نمایش از دانشکده هنرهای زیبا و رشته كارگرداني تئاتر از دانشكده ي هنرهاي زيبا، دانشگاه تهران به راهنمايي استاد حميد سمندريان، دكتر فرهاد ناظرزاده كرماني و دکتر آریانپور به پایان رسانده است.

وی نوازندگی پيانو كلاسيك و مبانی آهنگسازی را طی سال های  1353 تا 1366  نزد استاد وازگن اوهانجانيان فرا گرفت و بعد ها در دانشکده هنرهای زیبا افتخار شاگردی اساتید بزرگوار فرهاد فخرالدینی (هارمونی) و دکتر مشایخی (فرم و آنالیز) را یافت.
او به عنوان رهبر مهمان با ارکستر سمفونیک تهران همکاری داشته و سمفونی های توصیفی «هلال کاروان» در پنج موومان و «هجران آفتاب» در هفت موومان را برای ارکستر سمفونیک تهران و گروه کر تصنیف نموده است.

آثاری همچون «راه و بی راه»، «گسل»، «کله آهنی»، «نون و ریحون»، «جشن تولد»، «فیتیله و ماه پیشونی» و «چراغ قرمز» برخی از آثاری هستند که سعید ذهنی به عنوان بازیگر، آهنگساز و موسیقی متن حضور داشته است.

گفتنی ست، علاقمندان به تهیه بلیت این کنسرت می توانند از طریق سایت تیوال اقدام به خرید کنند.

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بنر داخلی 005